Mezi spamem jsem našel regulérní dopis. Co s tím?

Detekce spamu používá heuristické a pravděpodobnostní metody, může se stát, že regulérní dopis je označen jako spam (falešně pozitivní případy). Je vhodné občas zkontrolovat složku Nevyžádaná pošta (složku Spam v InSIS).

  1. Máte schránku v InSIS
  2. Máte schránku v Office 365
    2.1 Kontrola pravidel a seznamu blokovaných odesílatelů
    2.2 Seznamy bezpečných odesílatelů a bezpečných příjemců

1. Máte schránku v InSIS [menu]

Poštovní aplikce v InSIS neposkytuje nástroje pro řešení chybně zařazených dopisů. Je potřeba upravit nastavení na centrálním mailserveru – pošlete žádost o nápravu na postmaster@vse.cz.

Můžete též zkusit ovlivnit heuristické filtrování na centrálním mailserveru – uvedený dopis přepošlete na adresu nospam@vse.cz.

2. Máte schránku v Office 365 [menu]

V Office 365 řadí dopisy do složky „Nevyžádaná pošta“ server. Některé dopisy může zařadit i Outlook (klient).

2.1 Kontrola pravidel a seznamu blokovaných odesílatelů [menu]

Nejdříve zkontrolujte:

  • Zda nemáte vlastní pravidlo, které by uvedený dopis umístí do složky nevyžádaná pošta.
  • Zda nemáte odesílatele na seznamu blokovaných odesílatelů:
    • o365-blokovani-odesilateleV Outlooku na záložce Domů horní lišty rozklikněte menu „Nevyžádaná pošta“ a vyberte položku „Možnosti nevyžádané pošty“. Nyní zkontrolujte položky na záložce „Blokovaní uživatelé“.
    • Ve webovém rozhraní se na seznam blokovaných uživatelů dostanete přes Možnosti. Ve skupině „Pošta“ rozbalte podskupinu „Účty“ a v nich „Blokovanání nebo povolení“.

2.2 Seznamy bezpečných odesílatelů a bezpečných příjemců [menu]

Bezpeční odesílatelé a příjemci jsou domény a osoby, jejichž dopisy se nemají přesměrovat do složky Nevyžádaná pošta:

  • bezpeční odesílatelé – lze zařadit konkrétní adresy či celé domény. Za bezpečné odesílatele se též považují adresy uvedené ve Vašich kontaktech (toto lze zrušit).
  • bezpeční příjemci – v případě dopisů rozesílaných přes distribuční skupiny, můžete adresy těchto skupin přidat do seznamu bezpečných příjemců.
>> klikněte pro zobrazení „Není nevyžádaná“ ve webovém rozhraní <<

Musíte být ve složce „Nevyžádaná pošta“. Vyberte chybně zařazenou zprávu a poté ji označte, že Není nevyžádaná – volbu najdete na horním menu či v kontextovém menu na zprávou v seznamu.

Následuje dotaz, zda informaci předat firmě Microsoft:

Zpráva se přesune do složky Doručená pošta, adresa odesílatele se zařadí mezi bezpečné odesílatele.


>> klikněte pro zobrazení bezpečné odesílatele a příjemce v Outlooku pro Windows <<

I v Outlooku musíte být ve složce Nevyžádaná pošta. Poté si buď přes horní kartu Domů či přes kontextové menu zobrazte pomocné menu pro nevyžádanou poštu:

Máte k dispozici následující možnosti:

  • Nikdy neblokovat odesílatele – odesílatel se zařadí mezi bezpečné.
  • Nikdy neblokovat doménu odesílatele – všechny dopisy z uvedené domény budou bezpečné (včetně podvržených e-mailů).
  • Nikdy neblokovat tuto skupinu nebo seznam adresátů – adresa příjemce (obvykle diskusní skupina) se zařadí mezi bezpečné adresáty.
  • Není nevyžádaná pošta – zpráva se přesune do složky Doručená pošta. Zobrazí se dotaz, zda zařadit adresu odesílatele mezi bezpečné.
  • Autor: Luboš Pavlíček
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: