Mezi spamem jsem našel regulérní dopis. Co s tím?

Detekce spamu používá heuristické a pravděpodobnostní metody, může se stát, že regulérní dopis je označen jako spam (falešně pozitivní případy). Je vhodné občas zkontrolovat složku Nevyžádaná pošta.

Máte schránku v InSIS

Poštovní aplikce v InSIS neposkytuje nástroje pro řešení chybně zařazených dopisů. Je potřeba upravit nastavení na centrálním mailserveru - pošlete žádost o nápravu na postmaster@vse.cz.

Můžete též zkusit ovlivnit heuristické filtrování na centrálním mailserveru - uvedený dopis přepošlete na adresu nospam@vse.cz.

Máte schránku v Office 365

V Office 365 řadí dopisy do složky "Nevyžádaná pošta" server. Některé dopisy může zařadit i Outlook (klient).

Kontrola pravidel a seznamu blokovaných odesílatelů

Nejdříve zkontrolujte:

Seznamy bezpečných příjemců

Bezpeční odesílatelé a příjemci jsou domény a osoby, které se nemají přesměrovat do složky Nevyžádaná pošta. Existují následující seznamy:

Tyto seznamy poskytují rychlé řešení pro dopisy chybně zařazené mezi nevyžádanou poštu..

Ovlivnění automatické detekce

Pokud byl dopis za spam označen na centrálním mailserveru (v předmětu dopisu je řetězec *****SPAM!*****), pošlete žádost o nápravu situace na postmaster@vse.cz s popisem situace.

Pokud byl dopis jako spam označen při antispamové kontrole prováděné firmou Microsoft, tak se můžete pokusit ovlivnit jejich heuristickou analýzu (jejich bayesovský filtr). Přihlašte se k webovému rozhraní, ve složce Nevyžádaná pošta najděte příslušný dopis a v kontextovém menu vyberte, že se nejedná o nevyžádanou poštu:

o365-neni-spam

Obdobná volba existuje i v Outlooku, ale z něho se nepošle upozornění firmě Microsoft, tj. neovlivní se jejich heuristická analýza.


Copyright (C) 2000 - 2017 University of Economics in Prague
Translate »