Termíny

18.9.2017 - 15.12.2017 - Výuka v zimním semestru 2017/2018

18.12.2017 - 1.2.2018 - Zkouškové období

-

Více... »

Hledat
Pokročilé hledání




Přeposílání všech zpráv, pravidla pro přesměrování či přeposlání zprávy

Související stránky

Přeposílání všech zpráv

V této variantě se přeposílá veškerá pošta včetně spamu. Výhodou je jednoduché nastavení přes webové rozhraní Office 365.  Po přihlášení klikněte vpravo nahoře na ozubené kolečko (ikona pro nastavování v Office 365).

isis2o365-4

 

V levém sloupci klikněte na volbu "Přeposílání" (někdy je potřeba rozbalit skupinu voleb s názvem Pošta) a zobrazí se Vám volby pro nastavení přesměrování:

o365-preposilani-posty-01

  • Všechna pošta se odešle beze změn na zadaný účet. Příjemci se zpráva zobrazí, jako kdyby přišla přímo od původního odesílatele. V podrobných hlavičkách dopisu je možné dohledat, že došlo k přesměrování v následujících hlavičkách (adresa test98@vse.cz je zkušební uživatel v Office 365 s nastaveným přesměrováním):
    Return-Path: <test98@vse.cz> 
    Resent-From: <test98@vse.cz>
    To: <test98@vse.cz>
  • Pokud si zvolíte uchovávat kopii, tak se na ni uplatní pravidla pro doručenou poštu, spam se zařadí do složky Nevyžádaná pošta, bude se používat funkce Nepotřebné.
  • Po nastavení si zkontrolujte, že přesměrování funguje správně. Pokud je cílová schránka nedostupná, tak nastane jedna ze dvou situaci:
    • Odesílatel dopisu dostane upozornění "Your message to xyz@example.cz couldn't be delivered". Místo xyz@example.cz je jemu neznámá adresa - cílová adresa Vašeho přesměrování.
    • Dopis i upozornění na chybu se ztratí.
  • Pokud máte nastaven distribuční server InSIS, tak se Vám pošta přeposílá do Vaší schránky v InSIS, přesměrování nemůžete měnit.

Další informace: Přeposílání e-mailů na jiný e-mailový účet


Přeposílání, předávání pomocí pravidel doručené pošty

Pomocí pravidel doručené pošty lze všechny přijaté zprávy, které splňují v pravidle zadané podmínky, předávat nebo přesměrovat na jinou poštovní adresu. Mohou být např. předávány pouze zprávy od konkrétního odesílatele, lze předávat na více adres, lze přeposílat všechny zprávy s výjimkou nevyžádané pošty.

Ve webovém rozhraní v poště přejdete na Office365-nastaveni-1, poté Možnosti. V sekci Pošta a ve skupině Automatické zpracování najdete volbu Pravidla doručené pošty a úklidu.preposilani_pravidla

Pravidel můžete mít více, další pravidlo přidáte pomocí kliknutí na velké plus.

presmerovani

Při definování akce pravidla jsou ve skupině Přeposlat, přesměrovat nebo poslat následující možnosti:

Přesměrovat zprávu k příjemci... Všechna pošta se odešle beze změn na zadaný účet. Příjemci se zpráva zobrazí, jako kdyby přišla přímo od původního odesílatele. V podrobných hlavičkách dopisu je možné dohledat, že došlo k přesměrování (test98@vse.cz je zkušební uživatel v Office 365 s přesměrováním):

Return-Path: <test98@vse.cz> 
Resent-From: <test98@vse.cz>
To: <test98@vse.cz>
Přeposlat zprávu na adresu... Do předmětu zprávy se na začátek doplní FW:, obsah přeposlaného dopisu je vložen dovnitř zprávy (pouze základní hlavičky původního dopisu). Kopie přijaté zprávy zůstane ve vaší složce Doručená pošta nebo ve složce, do které byla původně doručena.
Přeposlat zprávu jako přílohu na adresu... Podobné jako předchozí, pouze se přeposlaná zpráva připojí jako příloha včetně kompletních hlaviček (formát eml). Většina poštovních klientů umí obsah zobrazit, při čtení na webu ale mohou být problémy se zobrazením.
Odeslat textovou zprávu příjemci... Poslání SMSky na telefonní číslo. Nezkoušel jsem.

Pokud při přesměrování chcete zprávu uložit i lokálně, musíte v pravidlu odškrtnout "Zastavit zpracování dalších pravidel". U pravidla s přeposláním to není potřeba.

Nevyžádaná pošta se neposílá na cílovou adresu - spam se do složky Nevyžádaná pošta umístí před vyhodnocováním pravidel doručené pošty*). Pokud chcete posílat i nevyžádanou poštu, musíte zrušit automatické filtrování spamu.

V případě nedostupnosti cílové poštovní schránky nastávají stejné problémy jako při přeposílání všech zpráv.

Pravidla můžete vytvářet i v Outlooku.

Další informace: Automatické předávání zpráv na jiný e-mailový účet.

*) Platí pouze pro nevyžádanou poštu, kterou pozná centrální mailserver či antispamová služba od Microsoftu či na základě zařazení adres mezi blokované uživatele.

 


Translate »